Hästar genom tiderna

Tänkte jag kunde rabbla upp lite hästar genom tiderna..
Mer ingående information med bilder osv får ni nu under de närmaste dagarna :)

Gailys King. f.96 - varmblodig travare.
Min första häst. Avled 2005 i tarmvred
Fanns hos mig sedan 2002.

Bellman f.97 - svenskt halvblod e. Bonaparte - Ciceron
Min andra häst. Såldes 2008.
Fanns hos mig sedan 2004.

Finemang f.96 - Svenskt halvblod e.Falleur - Tamburin
Min nuvarande häst. Ett rent impulsköp. Skulle igentligen inte ha någon häst efter Esso men sen mejlade Sara (som hade honom innan mig) att han va till salu. Jag åkte i vilket fall ner och kollade på honom och blev kär vid första ögonkastet. Och idag finns han i mitt stall och förhoppningsvist gör han det tills han dör!

Utini Broline f.95 - Varmblodig travare
Också här ett implusköp. Dock är detta pappas häst helt och hållet. Kom till oss i början av den här sommaren 2011. Står nu endast som sällskapshäst pga skada.

Esso f.04 - Svenskt Halvblod e.Zephyr - Magini
Köpte från början honom som ett projekt som oinriden 4 åringen. Med tiden fattade jag tycke för honom och meningen var att det skulle fortsätta vara vi. Ett år efter inköp upptäcker vi en medfödd skada och han blev tvungen att avlivas.
Avlivades 2009 om jag inte minns helt fel

My Fellow f.08 - Hannoveranare e.Farewell III - Lanthan
Köptes in sommaren 2010 för att bli min påläggskalv efter Finemang. Bröt benet i hagen 2 veckor efter inköp. En otroligt snygg häst med otroliga kvalitéer inom dressyren främst!

Hayd´n Seek f.07 - Svenskt Halvblod e. Hayd´n - Lipton.
Meningen va att denna häst skulle bli min nästkommande påläggskalv efter My Fellow men valde att sälja honom dels pga flytt och dels pga att vi inte passade alls ihop.

Quinny f.07 - Svenskt Halvblod e. Pomme Royal - Corrado WL.
Köptes också som min påläggskalv men blev tyvärr för liten för mig. Extrema kvalitéer inom hoppningen! Ångrar gång på gång att jag sålde henne!

Dolly. Korsningsponny.
Vi vet inte riktigt när hon va född. Hon kom till oss i rätt dåligt skick.
Avlivades ett år senare pga dåliga hovar och ålder.

Billie Jean f.05. Korsning
Tror jag hade henne i min ägo i knappt ett år.
Min fastar är uppfödare på henne och numera ägare på henne igen.

Red Sun f.01. Varmblodig travare.
Räddades av mig från slakt. Såldes till en klasskamrat.
Togs senare bort pga ryggproblem om ja inte minns fel.

Stripe Hornline f.01. Varmblodig travare
Räddades av mig från slakt. Såldes till en underbar familj i Nyköping där han fortfarande står kvar!

Athos L. f.00 . Varmblodig travare
Räddades av mig från slakt. Va ute på prov till en tjej för försäljning, kom senare tillbaka i jättedåligt skick och fick avlivas.
Den enda hästen jag haft som jag klickat till 100% med på alla plan! Han och jag var som handen i handsken både rid och storleksmässigt!

Frasse Vint f.94. Varmblodig travare
Ett implusköp. Igentligen skulle vi inte köpa honom men efter att han gått på vårat bete några somrar i rad och han sedan blev till salu bestämde vi oss för att han skulle få bli pappas häst.
Fanns hos oss fram till att jag va tvungen att flytta till internat pga skolan. Såldes till en jättehärlig familj

Kao´s Ebony f.09 - Korsning
Köptes tillsammans med Kao´s Snowwalker. Såldes kort därefter till min faster där hon fortfarande står kvar.

Kao´s Snowwalker f.08 - Appaloosa
Inköpt som avelshingst, såldes senare till en familj i Tranås.



Jag har kanske glömt någon?

Som sagt, bilder och deras berättelser kommer efter hand..





Kommentarer
Postat av: Natalie

åh , vilken kul idé :D

2011-06-06 @ 11:42:14
URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se
Postat av: Stina

Det är några hästar som har passerat =)

Tack för lösen, hoppas flytten flyter på fint !

Kram !

2011-06-06 @ 16:01:56
URL: http://billiejean.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0