Lösenordsskyddat..

(långt inlägg)

Nu tog jag tag i det på riktigt.. Som jag har sagt förut är det ultimat med lösenord på min blogg då de ger mig mer frihet i mitt skriveri.. Jag älskar verkligen att skriva men är rädd för att såra någon, göra fel eller att det ska spridas rykten om sånt som ja aldrig skrivit eller sagt (eller att folk tolkar saker fel).. Därför framförallt har det varit lite tråkigt bloggning på sista tiden..

Kommer också bli skönt att veta vilka som läser.. Inte för att jag har haft några problem med dumma kommentarer eller liknande utan snarare för att jag nu vet vilka som kanske "pratar" eller sprider rykten om det som skrivs på bloggen kommer ut..
Så jag har ögonen på er ;)
Känner ni någon som vill ha lösenordet så be dom fråga mig först! Jag är inte omöjlig med att ge ut det men ja känner att bloggen igentligen är till för min egen del, och de betyder också att jag borde ha rätten att välja vilka jag släpper in i mitt liv.

Nu känner jag att jag vill "släppa" mitt gamla liv och faktiskt ge mig själv en chans.. Ibland blir de lätt så att folk runt omkring än har samma bild som alltid och inte är nytänkande.. Människor förändras och däribland jag..
Det kan ju dock va svårt att se de förändringarna om man är låst vid något sedan innan.

Idag är den stora dagen för mig.. Eller ja den stora dagen låter kanske lite dumt.. Men nu flyttar jag till min första egna lägenhet där jag står på kontrakt! Känns helt underbart!
Ni kan ju bara räkna med en massa bilder sen ;)

Eftersom jag har en hel del jag vill ändra i lägenheten kommer de ju bli en del före och efter bilder också ;)
Vardagsrummet som idag är grönt och grått kommer bli antingen grått/grått (i 2 olika nyanser) eller vitt/grått.. Har inte bestämt mig.. Kan också tänka mig att göra om de helt så de blir vitt med newyork fondvägg.
Köket ska målas helvitt med väggdekoration i svart och sovrummet ska bli blått (vilken nyans har jag inte bestämt)..
Hallen ska fortsätta va brun och vit..


Nu har jag några saker kvar som ska införskaffas till lägenheten..
Listan kommer nog troligen bli längre ju mer tiden går men men :)

*Filter till fläkten i köket
*Duschdraperistång
*Duschslang och nytt munstycke med reglerbart tryck
*Korgsystem till badrummet att ha alla mina miljoner schampooflaskor i
*Kaffebryggare
*Micro
*Jättestor spegel som ska täcka en av väggarna i hallen
*Skohylla och hatthylla
*Vardagsrumsmatta i megaformat (har inte bestämt mig om ja ska ha typ "ryamatta" eller om ja ska ha ett koskinn liggandes på golvet
*Stor taklampa till vardagsrummet (finns typ såndär "maskros" på Ikea för 800 eller nått sånt som ja vill ha)
*Fler dunkuddar och stora megaprydnadskuddar till sängen
*Massor med blommor
*Surroundljud till vardagsrummet
*Liten matta till sovrummet



Bellman och hans nya ägare Ida, som är extremt mycket längre än mig (passar honom perfekt)

Klockan är nu 09.00.
Klockan 12.00 ska ja hämta min nyckel till lägenheten och fortsätta vidare till den nya lägenheten för att bära upp hela det första lasset (läs mamma och pappa bär iomed att jag inte får hihih).. Sen ska vi åka till Sköna Möbler och hämta min soffa, sen till Media Markt och hämta min tv och sist hem till mamma där min nya säng står.
Sen har jag bara köksbordet som ska in också, får se om vi hinner hämta det idag också - vore ju rätt bra!



På tal om inget.. Läste ut en till Camilla Läckberg bok igår *älska*.. Kriminalromaner är verkligen min grejj.
Problemet med mig är att jag verkligen läser alla böcker om och om igen.. Nu måste ja snart köpa nya!
Igår läste ja Sjöjungfrun.. Även den underbar som alla Läckbergs böcker! Längtar tills ja får upp alla mina böcker i bokhyllan och kan gå och pussa på deras ryggar hela dagarna långa! Pocketböcker är dessutom de bästa jag vet!!!
Böcker är nog en av dom bästa sakerna jag vet överhuvudtaget i mitt liv..
Att somna till en bra bok eller vakna till en bra bok - det är avslappning för mig..
Ibland har jag lite svårt att komma till skott att väl börja läsa, men när ja väl slagit upp boken är ja helt uppslukad.
Ett dock lite mindre problem är att jag kan läsa en del på morgonen och sen ha svårt att släppa den under hela dagen så jag går och tänker "vad ska hända sen" och läser upp allt det jag redan läst gång på gång..
Sen när ja kommer hem på kvällen är ja så sjukt taggad till att läsa att jag bara på någon timme har läst ut hela boken..
Detta kan va lite halvt jobbigt då det betyder att jag förbrukar böcker som en annan förbrukar underkläder om dagarna..
Speciellt under soliga dagar när man kan läsa på gräsmattan eller stranden!
Halva resväskan med bara böcker!
UNDERBART!

Det roliga med mig är att är det dock skolböcker då tappar jag intresset lika fort som jag sett framsidan.. Det måste vara något som fängslar mig eller som verkligen får mitt intresse.. Jag kan inte sitta och läsa om moms, deklarationer eller annat strunt i flera timmar utan då blir det ett kapitel och sen måste ja ändå läsa om kapitlet nästa gånga ja öppnar boken för ja redan då glömt vad som stod.. Haha.. Skillnad är med exempelvist Marklunds eller Läckbergs böcker.. Där kan ja ligga och läsa i timtal utan att jag märker att tiden går.. Jag skulle kunna läsa böckerna flera gånger på rad utan problem.. Jag går in i "deras" värld och skapar mig en egen uppfattning om hur allt ser ut. Nästan som om jag är en del av boken..
Känslan går inte att beskriva.. En riktigt bra bok måste bara läsas..

Sen är ju jag, som alla ungdommar, helt fäst vid Twilight böckerna av Stephanie Meyer.. Jag har nog läst alla böckerna så många gånger att jag tappat räkningen.. Nu ligger dom nerdpackade i tryggt förvar i en kartong - nånstans - för att få pryda min hylla i vardagsrummet.. Min egna bokhylla med bara massor underbara böcker (och fler ska de bli)..


Extremt charmiga Finemang <3

Jag varnade er ju trots allt för att det skulle bli ett långt inlägg idag..
Jag har en magkänsla som säger mig att det kommer bli en hel del sånna här inlägg nu.. Där jag reflekterar över de saker jag sett under dagen.. Eller kanske tillomed skriver om mina inre tankar - som nu..


Tänkte att ni kanske ville ha lite uppdatering om hur det går nu efter min operation också?
Jag har inte vägt mig på 2 dagar nu vilket känns skönt.. Vill inte se eländet..
Vikten verkar stå still men jag känner mig lättare och gladare för var dag som går..
När jag kollat på dom senaste bilderna när jag rider Finemang och Bellman ser jag ju där att lite har jag allt tappat..
Det bådar gott för framtiden.. Får jag bara komma igång ordentligt med ridning, promenader och allt som ska där till så kommer de skjuta iväg!
Jag vill inte bli någon jättemager människa utan jag vill bli smal, vältränad och får ork till allt ja ska genomför alla dagar!
Min målvikt har jag ju haft hela tiden, 60kg.. Sen om ja kommer så långt - ja de kan ja ju bara hoppas..
Jag är idag 166cm ungefär så de är lite under min idealvikt enligt läkarna.. Men jag säger såhär "sikta på trädtopparna och nå stammen".. Ja ni fattar principen?
Det gör ju inget om man sätter en lägre målvikt än vad man kanske kan nå.. Då har man ju hela tiden något att sträva efter.

Den 15de får ju Finemang skor igen.. Exakt samma datum som jag faktiskt "får" börja rida igen.. Detta ska jag fira med att, när jag ändå har honom i transporten, åka upp till Hageby och hoppa!
Då har jag haft igång honom i 3 veckor (efter ungefär 2-3 veckors vila) så då borde han ju orka med lite hinder igen..
Det riktigt kryper inom mig att få sätta igång på riktigt.. Samma gäller dressyren.. Jag är så kär i min dressyrsadel att jag skulle kunna sova med den i sängen..
Även fast den va dyr så va den värd varenda krona..

För er som inte vet vad det är för dressyrsadel ja köpt så är det en Crown Suzannah, brun, i kalvskinn med gelésits :) Köpte den nybegagnad på Sharpman. Nypriset va nått över 21.000 eftersom den va specialbeställd men ja gav 18.000 nått tror ja..
Har ju en liknande hoppsadel.. Eller nä den är inte lik dressyrsadeln men den är i samma märke..
En Crown Impala 1450..
Den gav jag 18.000 för i nypris på Sharpman när jag va där nere och passade in till Finemang.
Köpte till extra stöd från Bates till den då jag haft lite problem med mina skänklar.. Så båda dom här sadlarna är mina drömsadlar! Dom bästa sadlarna jag någonsin haft.. Och tro mig, ja har haft en del ;) Allt ifrån Prestige, Stübben, Albion till nu då - Crown (eller Ideal som de heter om man söker på de nu)..

Sjukt igentligen hur mycket pengar ja lagt ner på Finemang.. Men när man blir äldre blir man klokare ;)

Min älskade älskade älskade dressyrsadel <3 Tillsammans med hans skitsnygga Lamicellschabrak :)


Min minst lika älskade hoppsadel <3 (lika stora stöd i bak som fram)

NÄÄ nu får de va slutsnackat för de här inlägget..
Hoppas inte ögonen går i kors på er..

KRAM!!!

Kommentarer
Postat av: Kim

Långa inlägg gillas Empan!

2011-06-10 @ 21:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0