Godmorgon

Efter att en viss person åkte till arbetet imorse runt 6 så kunde ja inte somna om fast att ögonen går i kors! Tur för den personen att jag tycker om honom annars hade de blitt lite jobbigt <3

Iallafall, Istället satte jag mig och betalade räkningar, alltid lika kul - eller inte!

Har bara 9.000:- kvar att betala på min dressyrsadel nu! Känns riktigt skönt.. La in 3.000:- både förra månaden och samma den här månaden! Igentligen hade ja inte behövt betala den här månaden eftersom ja la in förskott på de dubbla förra månaden.. Meeen la in samma summa även denna månad så ligger ja 2 månader tillgodo.. Bra nu när ja vet att jag går på bara 80% av lönen iomed sjukskrivningen..
Skulle vilja lägga in 3.000:- till nu i 3 månader så är skiten över och den är min på riktigt :P
Meeen man får inte alltid som man vill..
Jag tycker ändå ja är rätt bra på att betala..
Har 9 månader till på mig att betala = jag har betalat av den största delen redan nu..



Har även betalat min första hyra på lägenheten på Söder.. Det kändes faktiskt kul däremot :P
Nu har jag försäkringen på Finemang och Kippe kvar att betala, brukar hamna på typ 600:- och sen parkeringen på 410:- (som för övrigt är uppsagd så har bara den kvar till Juli - skönt!!).. Sen är de bara mobilräkningen kvar och tror den låg på typ 700 den här månaden! De kallas underbart ;)
Ah just ja! Stallhyran med ;)

Snart ska ja ringa till eon och skaffa nätabonnemang. Tecknade elavtal igår på www.elskling.se med Göta el (om de nu hette så). Tog rörlig el, borde ju bli billigast :P ?


Ja ni, pengar är ett mysterium..
Det tycks som de inte spelar någon roll hur mycket man får i lön, de saknas alltid pengar..



Nu ska jag snart pilla i mig lite tabletter, den dagliga ransonen, och sen är de lite frukost på det! Tror jag slår till med 1½dl nyponsoppa idag :)
Mina näringsdrycker från Fortimel kom igår så ska hämta dom hos pappa!
OCH SÅ SKA JA TILL FINEMANG <3
Dessutom ska ja försöka mig på att smickra min far med nått? Förslag?
Har jag tur kanske ja kan få byta min Toyota till en Bmw så jag kan ha en egen bil som kan dra släp.. Skulle ju underlätta räääätt mycket om ja nu ska flytta F till ett annat stall..



Men först ska jag göra mindre roliga saker.. Idag ska Gordon få vandra vidare till Trapalanda så jag ska agera chaffis.. Inte direkt något man ser fram emot.. Tycker Madde är modig som tagit detta beslut och jag tycker det va helt rätt beslut!
Han har ju haft några underbara år såhär på slutet, varit riktigt bortskämd med diverse prylar och kärlek!


Behöver ja förästen säga att jag längtar tills min nya soffa kommer!? Dock är de ju rätt lång leverans på den iomed att ja specialbeställde den i andra färger (vilka färger får förbli hemliga, men den är inte beige!).. Meeeen den som väntar på nått gott........? Hehe..

LYX med dunsoffa! <3
Nu är det bara en snygg TV och bra hemmabio system som ska köpas in.. Men de får allt vänta, ja vill verkligen att det ska va 100% rätt!!
Plus att ja först ska få hem soffan, och måla om i köket, vardagsrummet och sovrummet..
Lite att göra ;) Borde hinna med det mesta under sjukskrivningen iallafall så de är klart när MY SOFA kommer <3


Bilden kommer från http://soffor.se/tygsoffor/julia

Den är helt lovely.. När man sitter i den somnar man typ <3 Plus att den är så bred i sitsen att du inte når ner med fötterna .. MUMS!! Precis min typ av soffa!


Tror mitt hem kommer bli sjukt snyggt!

Igår mätte vi sängen som ska in i mitt sovrum - precis rätt storlek! Helst hade ja ju velat haft en hästens säng eller en Tempur - men de får bli sen när ja kan köpa stor säng för ja vill nog ha en sån dubbelsäng - så ja kan spara lite pengar till den ;)

Sängen blir iallafall nu med mörk resårbotten.. Ska skaffa en till madrass så de blir lite lager på lager funktion typ Kontinentalsäng.. Snyggt och skönt!
Tror sovrummet ska bli typ blått och sen alla mina stora dunkuddar och duntäcken på det <3...
Och sen ska ja skaffa en snygg gavel, om ja inte bygger en själv.. Mamma är bra på att sy - och bygger man en själv kan man ju välja exakt tyg man vill ha plus att man kan byta om man tröttnar.. Azume!
Behöver ja säga att ja älskar all min inredning redan nu ;)


Kommer bli typ som denna, fast som enkelsäng då (120m)




SHET vilket inlägg det här blev.. Hahah, så kan de va :)


PUSS på er läsare, sålänge :) Ses sen..
Tar med mig kameran till stallet så får ni lite bilder när ja testar grejjerna på F..
Ska också longera idag så kanske blir en liten film :)


Kommentarer
Postat av: Alexx

Om du har tid någon dag Emelie, kan inte du fixa min blogg då för min kära syster vägrar! Jag vill ha nya bilder "högst upp" och sen typ göra den "vita delen" större och typ ta bort det yttersta och sätta dit någon vanlig ljus färg bara. Absolut ingen bråska, men om du känner att du inte har nått att göra nån dag får du gärna fixa det :) jag är inte tillräckligt smart!

2011-05-25 @ 09:34:43
URL: http://alexxkjorsvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0