Hej hopp

Idag har jag hunnit med en del..
Hade sett fel på lappen från vårdcentralen så kl 11 ringde distriktsköterskan och undrade vart jag va.. Oups!
Fick en ny tid klockan 13.30 så skyndade mig ut till pappsen, lämnade av voffi och sen bytte jag hade på Brolle innan jag åkte vidare till vårdcentralen.

Att ta bort stygnen va väll en resa för sig själv.. Det kändes nog fan mer än smärtan efter operationen.. ISCH!
Men nu är dom borta och guud så skönt de är :D
Vägde mig ju med.. Va inte direkt roliga siffror jag såg.. Jag vägde 90kg exakt. Det betyder en minskning på 2kg sedan op dagen.. Inte så bra, nej..
Frågade sköterskan vad detta kunde bero på då jag lever på existensminimum och dessutom rör på mig väldigt mycket.
Enligt henne va de bara positivt om de tog lite tid så kunde ja slippa diverse komplikationer man fick med hud osv.
Hon trodde att det skulle gå sakta framåt iomed att jag tappade så mycket innan operationen.
Och ja de håller ja med om. -10kg handlar de ju om där..
Nu är de bara 30kg till som ska bort..

Men på onsdag åker cykeln fram och sen kör vi igång med den igen..
Och mina promenader stannar i sig..
Minst 45min om dagen!
Och sen mina 1dl per mål om dagen mat @ 6 ggr per dag..
Måste bara bli bättre på att dricka vatten!

Åkte efter VC till Finemang. Borstade honom och gav honom lite kraftfoder, de uppskattades ;)
Sen hem igen för att hämta voffi och sedan pyste jag till farmor för att äta mat..

MUMS..
Fastnade på hennes balkong i några timmar i solen innan jag va tvungen att pysa hem för att möta upp S.
Sen har ja typ legat och myst med honom framför en skitdålig film (som han förövrigt valde såklart) innan han nu skulle åka igen. Tråk!
Saknar redan massor :(..
För mig skulle de va underbart om han va här 24 timmar om dygnet <3

För övrigt ringde dom från soffgruppen idag och berättade att min soffa kommit :D Så ska hämta den på måndag i samband med inflytten..

Snart ska jag gå ut en sista runda med voffi innan vi ska ta natti..
Imorgon ska ja fara ut till landet med mor min och hjälpa henne måla/tapetsera..

Ni får en dagsfärsk bild på en emilie som försöker bli lite brun ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0