IFK och underbar häst

Åkte ju som sagt imorse.. Dagen har gått i ett - känns nu då jag är utmattad och sen för ja inte tagit några smärtstillande idag..
Kanske ska ta en nu?!

Först va jag vill jag skänka en tanke till Madde som idag lät sin älskade ponny somna in..

Vila I Frid - Sir Gordon <3
Han fick somna in stilla och fridfullt bland gräset på Hästkliniken.




Efter att ja kört Gordon till kliniken åkte ja upp till Melby och mötte upp pappa.
Vi åkte till Biltema och ja köpte typ några skålar, doftljus och fryspåsar.. Sjukt tråkigt?
Svängde in en snabbis på Hööks och köpte en flugspray.

Efter det åkte ja till min älskade häst..
Lite halvskrajj över att han kanske skulle råka putta mig på magen - men han va supersnäll som vanligt <3 Verkade tillomed glad över att se mig - eller så kanske de va påsen morötter han tryckte i sig som han va så glad över ;)
Slängde på honom longeringsgrejjerna och longerade honom några minuter på fältet. Han va lovely, as usual <3
Han fick gå med de tredelade bettet med kopparrullar och gick kanoners på de så de kommer ja köpa av madde.
Dock kunde han inte ha de raka bettet, dyón tränset eller de 3delade med parerstänger. Ska testa det med skänklar på fredag.


Ser ni lyckan över att se mig? Han tillomed vrider mulen på nått snett vänster för att visa missnöjet över att ja tog fram massa nya grejjer till honom ;)


Behöver ja säga att ja är enormt ridsugen!!!


Men vi kör longering igen på Fredag sen ska ja testa på att tömköra på söndag :)
3 veckor kvar tills ja får rida :/ Men får väll försöka lite smått med annat.. Kändes på honom idag att han verkligen ville! :)


Efter stallet bar det av hem och göra sig klar lite halvsnabbt med käk o allt..
Sen kom K och P och hämtade upp mig så drog vi till IFK matchen på parken..

Jag blir så depremerad! Första halvlek vet jag inte vad IFK gjorde, inte fan spelade dom fotboll iallafall! Första halvlek avslutades ju såklart med att Örebro lyckades peta in ett mål.
Andra halvlek skärpte sig IFK och började sparka boll som riktigt folk men då verkade domaren somnat eller nått?
Hela skiten avslutas med att spelare från både IFK och Örebro ramlar som käglor över plan och domaren blåser inte av!!! Jag va frustrerad och hoppade på bänken!!
Dessutom missar IFK feta målchanser!! Usch Usch Usch.. Som sagt bättre i andra halvlek men ändå!
Örebro petade in ett till mål och då gav jag, K och P upp och gick därifrån.. Mest undrar ja nog varför de ens fanns en domare?! Han gav oss 2 gula kort men resten såg han fan inte!!

GRR
Nu laddar vi om för nästa hemma match då jag är på bänken igen och hejjar!





Nää nu ska ja avsluta dagen med en spruta Innohep!
Imorgon är en ny dag.. Förhoppningsvist får ja träffa någon ja tycker om, och göra något ja tycker om :) Sånt borde man ju göra varje dag ;) <3


Madde, vilken mejl vill du ha bilderna skickade till?!



GOD NATT OCH PUSS HÄLSAR JAG OCH MIN, KOSSA?


Kommentarer
Postat av: Linda

oh fina f , snygga killen =D ser jätte fin ut ju! jag skulle få köpa tränset av madde och jag tar gärna det där bettet o prövar det på min, för hon skulle lämna det raka betett hos dig med isf så skulle ja hämta d hos dig eller nått ^^

2011-05-26 @ 00:03:52
URL: http://lindaboquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0